Img
Img
Img

Co jest dla nas ważne:

Img

Nasze cele

  • Celem nadrzędnym jest stworzenie miejsca wszechstronnego, holistycznego (intelektualnego, emocjonalnego i społecznego) rozwoju dzieci.

  • Ważne, by dzieci były sobą, miały czas na pasje, marzenia, własne zainteresowania, otrzymywały zrozumienie i akceptację.

  • Tworzymy warunki do nauki i edukacji opartej na wolności, szacunku, zaufaniu, a także poszanowaniu wolności innych osób.

  • Wzmacniamy w dziecku poczucie sprawczości, które skutkuje odpowiedzialnością za swój rozwój i naukę.

  • Inspirujemy dzieci do tego, aby stały się dorosłymi samodzielnymi, świadomymi, kreatywnymi, pewnymi siebie, biorącymi odpowiedzialność za siebie, społeczeństwo i przestrzeń, w której żyją. Potrafiącymi krytycznie myśleć, zadawać pytania, nie poddawać się sterowaniu z zewnątrz.

  • Wspieramy motywację wewnętrzną - dziecko uczy się dla siebie, z własnej inicjatywy i potrzeby.

  • Uczymy praktycznych i przydatnych w dorosłym życiu kompetencji.

  • Odpowiadamy na naturalną dla dziecka potrzebę ruchu - kiedy to tylko możliwe, pracę organizujemy na zewnątrz, proponujemy wiele zajęć rekreacyjnych i sportowych.

  • Tworzymy warunki do rozwoju wyobraźni, fantazji oraz ekspresji plastycznej, muzycznej i ruchowej.

  • Rozbudzamy ciekawość poznawczą, zachęcamy do aktywności badawczej i wyrażania własnych myśli i przeżyć.

  • Zwracamy uwagę na umiejętność obserwacji, ułatwiającej rozumienie zjawisk zachodzących w dostępnym dziecku otoczeniu społecznym, kulturowym, przyrodniczym oraz technicznym.

  • Nie stawiamy stopni, nie mamy dzwonków, klasycznych lekcji, klasówek, zadań domowych, egzaminów wewnętrznych (chyba że dzieci chcą).

  • Realizujemy podstawę programową szkoły podstawowej oraz przygotowujemy do egzaminów w szkole, do której zapisane jest dziecko.

Img
Img
Img
Img

Inspirujemy się:

  • NVC - Porozumieniem bez przemocy,
  • rodzicielstwem bliskości,
  • myślą pegadogiczną Janusza Korczaka,
  • pedagogiką Marii Montessori,
  • edukacją demokratyczną
  • ideą leśnych przedszkoli
  • dietą BLW
  • literaturą:
    • Jesper Juul Kryzys szkoły, Twoje kompetentne dziecko, Agresja - nowe tabu?, Zamiast wychowania
    • Marshall B. Rosenberg Porozumienie bez przemocy. O języku życia
    • Agnieszka Stein Dziecko z bliska
    • Lawrence J.Cohen Rodzicielstwo przez zabawę
    • Gerald Huether Kim jesteśmy - a kim moglibyśmy być
    • Carl Honore Pod presją
    • Thomas Gordon Wychowanie bez porażek
    • Lou Aronica, Ken Robinson Kreatywne szkoły